نقد و بررسی شیائومی, گوشی شیائومی

بررسی 5 گوشی محبوب شیائومی

بررسی 5 گوشی محبوب شیائومی

معرفی گوشی محبوب شیائومی

اگر در بازار گوشی های هوشمند گشتی بزنیم، می بینیم که رقابت بین برند های مختلف در تولید گوشی های پیشرو و مطابق تکنولوژی روز بسیار فشرده است. زمانی تنها کیفیت این گجت ها اهمیت داشت اما اکنون مسئله قیمت نیز بسیار مهم است. شرکت هایی مانند شیائومی در سال های گذشته با طراحی و تولید گوشی های هوشمندی که از لحاظ زیبایی ظاهری و کیفیت بی نظیرند، توانسته بخش بزرگی از فروش بازار را بدست آورد. این برند چینی با خلاقیت و نوآوری خود را در کنار غول های بزرگی چون سامسونگ و اپل قرار داده است. شیائومی در هر سه رده ی پرچمدار، میان رده و اقتصادی مدل های مختلفی را به کاربران عرضه کرد و تجربه ی استفاده ی کاربران از گوشی ها نشانگر رضایت آن ها از این محصولات است.

برای آشنایی بیشتر در این مطلب قصد داریم که محبوب ترین گوشی های هوشمند شیائومی را در رده های مختلف و با برچسب های قیمتی متفاوت معرفی کنیم.

گوشی شیائومی Mi 11 Ultra

بررسی 5 گوشی محبوب شیائومی

این محصول تازه نفس که در سال 2021 به دنیای تکنولوژی پا گذاشت، تازه ترین پرچمدار شیائومی است که لقب قدرتمندترین گوشی این برند که تا کنون به بازار عرضه شده را به خود اختصاص داده است.

متخصصان این حوزه معتقدند که mi 11 ultra آنچنان خوش ساخت و قدرتمند است که می تواند با قدرتمندترین پرچمداران حال حاضر بازار مانند گلکسی S21 Ultra سامسونگ برابری کند و این در حالی که  گوشی شیائومی برچسب قیمتی مناسب تری دارد.

طراحی جذاب این گوشی دقیقا مناسب یک پرچمدار است و لبه های خمیده ی نمایشگر و ماژول بزرگی که لنز های دوربین در ان قرار گرفته اند بر این امر تاکید می کند. بدنه ی این گوشی سرامیکی بوده و از مقاومت خوبی برخوردار است و داشتن گواهی نامه ی IP68 خبر از ضد آب بودن این گوشی و دوام آن برای 30 دقیقه و در عمق 1.5 متری می دهد.

نمایشگر 6.81 اینچی می 11 اولترا از آن پنل های اولدی است که قادر به نمایش تصاویر با رزولوشن 1440 در 3200 است که سبب می شود کیفیت نمایش تصاویر +WQHD باشد. این کیفیت بالا در کنار حداکثر روشنایی 1700 نیتی و رفرش ریت 120 هرتزی، نشان می دهد با یک نمایشگر ایده آل رو به رو هستیم.

در پنل پشتی و کنار لنز های دوربین نیز یک نمایشگر کوچک برای استفاده های خاص قرار داده شده که یکی از تازگی ها و جذابیت های می 11 اولتراست.

در این گوشی شاهد حضور یک دوربین سه گانه هستیم که لنز های آن به ترتیب یک لنز واید 50 مگاپیکسلی، یک لنز اولترا واید 48 مگاپیکسلی و یک لنز 48 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو هستند. قدرت زوم 5 برابری اپتیکال و 120 برابری دیجیتال در کنار عکس های بدون ایراد با رنگ بندی مناسب و نزدیک به واقعیت خلاصه ای از عملکرد این دوربین است و مجموعه ی دوربین های این گوشی هوشمند با یک لنز 20 مگاپیکسلی سلفی تکمیل می شود.

در قسمت سخت افزار حضور اسنپ دراگون 888 و پردازنده ی گرافیکی Adreno 660 که بهترین تراشه های حال حاضر بازار هستند، نشان می دهد که سرعت و قدرت Mi 11 ultra مثال زدنی است.

فضای ذخیره اطلاعات در این گوشی بسیار مناسب است و نسخه های مختلفی با رم های 8 و 12 گیگابایتی و حافظه های داخلی 256 و 512 گیگابایتی در دسترس کاربران قرار دارد.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز به خوبی از پس تامین انرژی آن بر می آید و قابلیت شارژ وایرلس و پشتیبانی از شارژر فست شارژ 67 واتی این مجموعه را کامل می کند.

دوربین شیائومی

گوشی شیائومی Redmi Note 9

بررسی 5 گوشی محبوب شیائومی

ردمی نوت 9، میان رده ی محبوبی است که در سال 2020 پا به میدان رقابت گذاشت. این مدل علارغم داشتن بدنه ی پلاستیکی، همچنان ظاهر زیبایی دارد و رنگ های مختلف آن در زیر نور خورشید طیف رنگی جذاب و درخشانی را به نمایش می گذارند.

در این گوشی هوشمند از یک نمایشگر IPS LCD استفاده شده که با ابعاد 6.53 اینچی قادر به ارائه رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل است، در این صفحه نمایش تصاویر شارپ و رنگ ها مناسبند اما نباید انتظار درخشانی و روشنایی بیشتری از یک میان رده ی ارزان قسمت داشت.

میزان حداکثر و حداقل روشنایی این نمایشگر به قدری است که در فضا های تاریک و در زیر نور آفتاب کاربران با مشکل رو به رو نشوند.

دوربین چهار گانه ی Redmi Note 9 متشکل از یک لنز واید 48 مگاپیکسلی یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و در نهایت یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. لنز سلفی این گوشی هم 13 مگاپیکسل بوده و عملکرد  دوربین ها درخور یک میان رده ی با کیفیت است.

در قسمت سخت افزاری شاهد حضور یک تراشه ی مدیاتک helio G85  و یک پردازنده ی گرافیمی Mali G52 mC2 هستیم که نسبت به تراشه های قبلی G80 بهبود در عملکرد داشته و این گوشی به راحتی از پس فعالیت های معمول روزانه بر می آید.

در نهایت نیز یک باتری قدرتمند 5020 میلی آمپر ساعتی که از مزایای ردمی نوت 9 به حساب آمده و با یک شارژر فست شارژ 18 واتی تجدید قوا می کند، مجموعه ی امکانات این گوشی کامل می گردد.

 

شیائومی Poco F3

بررسی 5 گوشی محبوب شیائومی

پیش از هر چیز بد نیست بدانید که در زمان عرضه این گوشی عده ی بسیاری Poco F3 را به صرفه ترین گوشی گیمینگ بازار می دانستند.

این عقیده به جهت بدنه ی شیشه ای و بسیار با کیفیت این گوشی در کنار نمایشگر امولد 6.67 اینچی آن بود که می توانست تصاویر را با کیفیت 1080 در 2400 نمایش دهد.

نرخ تازه سازی حداکثری 120 هرتزی سبب می شود تصاویر در روان ترین حالت خود نشان داده شده و روشنایی 900 نیتی بر درخشانی نمایشگر می افزاید.

حضور تراشه ی بی نظیر اسنپ دراگون 870 در کنار پردازنده ی گرافیکی adreni 650 که در زمان خود بهترین بازار بودند، این گوشی را برای باز کردن هر اپلیکشن و بازی  سنگینی آماده می کرد.

در قسمت دوربین هم لنز های واید 48 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی در کنار لنز سلفی 20 مگاپیکسلی عملکرد در خوری داشتند.

باتری 4520 میلی آمپر ساعتی شارژ دهی عالی داشته و شارژر فست شارژ 33 واتی تنها در 53 دقیقه گوشی را فول شارژ می کند.

گوشی شیائومی Poco X3 NFC

در میان گوشی هایی با برچسب قیمتی مناسب کمتر نمونه هایی با طراحی ظاهری جذاب و نمایشگر روان پیدا می شود، اما اگر شما به دنبال چنین گوشی هوشمندی هستید، poco X3 NFC همان است که می خواهید.

با این که بدنه ی این گوشی از پلاستیک ساخته شده اما برق جذاب روی آن و چینش متفاوت دوربین ها سبب شده تا ظاهری شبیه به پرچمداران داشته باشد. نمایشگر استفاده شده در این گوشی یک پنل 6.67 اینچی از نوع IPs LCD است که ویژگی های آن سبب شده تا این نمایشگر بسیار محبوب باشد. رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و از همه مهم تر رفرش ریت 120 هرتزی که بیشتر در پرچمداران وجود دارد، در کنار آن پشتیبانی از قابلیت HDR10 سبب شده که تصاویری که در این نمایشگر نشان داده می شود، بسیار واقعی، شاداب و روان باشند.

یک دوربین سه گانه با لنز های واید 64 مگاپیکسلی، اولترا واید 13 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی در پشت و یک لنز سلفی 20 مگاپیکسلی در جلو، می توانند عکس ها و فیلم های مناسبی را ثبت کنند.

باتری 5160 میلی آمپر ساعتی poco X3 NFC شارژدهی بسیار مناسبی داشته و شارژر فست شارژ 30 واتی آن نیز تنها در مدت 30 دقیقه شارژ را به 62 درصد می رساند.

 

شیائومی Black shark 4 pro

بررسی 5 گوشی محبوب شیائومی

این گوشی هوشمند شیائومی با طراحی خاص ظاهری و فنی به طور تخصصی برای گیمینگ تولید شده و توانسته توجه علاقه مندان به بازی را به خود جلب کند.

بلک شارک 4 محصول سال 2021 است و با بدنه ای که به خوبی معرف یک گوشی گیمینگ است به بازار عرضه شده، طرح های جذاب بدنه یاد اور فیلم های علمی تخیلی است.

آن چیز که یک گوشی را برای بازی کردن مناسب می کند، نمایشگر باکیفیت در کنار سخت افزار قدرتمند است تا تصاویر جذاب ارائه شده و بازی روان انجام پذیرد.

در بلک شارک 4 پرو نمایشگر 6.4 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1080 در 2400 هم بزرگی کافی و هم کیفیت مناسبی را ارائه می کند. علاوه بر این نرخ تازه سازی بی نظیر 144 هرتزی، حداکثر روشنایی 1300 نیت و پشتیبانی از قابلیت HDR10+ سبب می شود تا تصاویر درخشان، واقعی و بسیار روان باشند.

پکیج سخت افزاری نیز متشکل از تراشه ی اسنپ دراگون 888 و پردازنده ی گرافیکی adreni 660 است که عملکرد و قدرت بی نظیری دارد.

تا این جا تمام آن چیزی که می تواند یک گیمیر را به هیجان بیاورد در Black shark 4 pro جمع شده است، اما دوربین سه گانه با لنز های واید 64 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه، سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی و در نهایت دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نیز از جذابیت ها دیگر این گوشی است.

در نهایت تامین انرژی این مجموعه ی قدرتمند به عهده ی یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که شارژدهی بی نظیری دارد اما شگفتی اصلی در این قسمت شارژر فست شارژ 120 واتی بلک شارک 4 پرو است که به صورت باور ناپذیری تنها در مدت 5 دقیقه 50 درصد و در 15 دقیقه 100 درصد گوشی را شارژ می کند.

جالب است بدانید چنین گوشی شگفت انگیزی با قیمت بسیار مناسب تری نسبت به رقبا در اختیار کاربران قرار می گیرد.

 

گوشی های شیائومی با تکنولوژی ۵G

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *